keskiviikko 5. toukokuuta 2021

Matkalla I

KÄYTIIN TALLINNASSA

Lastenlasten kanssa olen käynyt Tallinnassa heidän täytettyään 13 vuotta.

Kesäaikaan on mukava matkustaa laivalla, keskellä viikkoa. Helsinkiin matkustimme bussilla siksi, että pääsemme suoraan satamaan. Lähdimme illalla laivaan, joten saimme olla yötä laivassa. Omanlaisensa kokemus sekin, kun olimme ikkunallisessa hytissä.

Majoituimme sivuttain Viru-hotellin kanssa olevaan hotelliin. Illalla viihdytimme itseämme katsomalla menoa kadulla. Leveällä ikkunalaidalla oli hauska istua. Nopeasti lapsenlapsi havaitsi; suomalainen! Totta tosiaan, helppo oli suomalaiset erottaa.

Vapaata kiertelyä, mutta myös kauppareissu kauppakeskukseen kuului reissuun. Viihdyimme, kun ei ollut kiire minnekään. Sääkin suosi reissuamme.

Ratikalla ajoimme uuden taidemuseon, Kumun, luo. Siellä viihdyimme pitkään, kun söimme välillä. Tulomatkalla viivyimme Kardiorgin puistossa, nautittiin herkkuja paikallisessa baarissa. Kaunis puisto!Omassa hytissä oli mukava rentoutua

Päivälaivalla merellä viihdyimme

Lehtien selaamiseen oli aikaa laivalla

Hotellille palattuamme teimme vielä pienen kävelylenkin Vanhassa Kaupungissa. Seuraavana päivänä kävimme Kuapamajassa. Söimme Viru-hotellin ravintolassa hyvin suomalaista ruokaa eli burgerit. Viivyimme kaksi yötä hotellissa ja matkasimme päivälaivalla Helsinkiin.